BMX-cykler med 20“ hjul må kun bruges i standardklasserne. Cruiser-cykler med 24" hjul må kun bruges i cruiserklasserne.

Cyklens stel skal være tilstrækkelig stærk til at modstå belastningerne under konkurrence. Cyklen må ikke have revnede eller bukkede steldele eller svejsninger som er revnet eller på anden måde defekte.
Kædeskærm, pegs, skærme, metalpynt, vingemøtrikker, enhver overflødig svejset eller fastgjort fittings som f.eks. kædeskærmsbeslag, reflekser og andre skarpe fremtrædende genstande er ikke tilladt.
Alle dele skal være ordentlig fastgjort til cyklen.

Størrelse på cyklen

Cykler er meget individuelle, så du må kun tage dette skema som vejledende. Det er vigtigt, at du føler dig godt tilpas på cyklen og kan kontrollere den.

Guide til størrelse på stel, pedalarme og styr.

Køb af BMX udstyr

Det kan være svært at få BMX-udstyr. Der er enkelte fysiske forhandlere og en række online. Enkelte forhandlere kommer ud til løb. Til løbene har du god mulighed for at få råd og vejledning, så støt dem, da de er med til at sikre, at vi kan få de dele vi lige står og mangler, hvis noget går i stykker til et løb.

Der er rigtig gode muligheder for at købe udstyr brugt – både på DBA og Facebook.

Hvis du har brug for hjælp til køb af udstyr, så kontakt en af trænerne i klubben eller en erfaren forældre, så kan de hjælpe dig videre.